דיווח: רוסיה פרסה טילים המכסים חצי משטח מדינת ישראל

    ישראל פריי No Comments on דיווח: רוסיה פרסה טילים המכסים חצי משטח מדינת ישראל
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השלכות המתיחות בין רוסיה לסוריה, משליכות על מדינת ישראל. כחלק מצעדי רוסיה בתגובה להפלת מטוסיה, נפרסה מערכת ההגנה האווירית החדישה ביותר של הצבא הרוסי, S-400, בבסיס חמימים הרוסי בעיר הנמל לטקייה בסוריה.

    לדברי שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו, המערכת נועדה לחסל את כל האיומים האוויריים. וביכולתה להפיל מטוסים עד למרחק של 400 ק"מ. בישראל מודאגים מהיכולת הרוסית להפיל מטוסים עמוק בשוחה, ואף גורמים בריטיים טוענים כי היא מטוסיהם הפועלים באזור לא יוכלו לחמוק מהמערכת החדשה.

    "הטווח העצום שלה, המכ"ם המתקדם ויכולות העקיבה עלולות להוות איום לכל מטוסי הקואליציה מעל סוריה, עיראק, טורקיה וחלקים מקפריסין", אמר אותו מומחה, שצוטט ב-ynet, לדבריו, רק ה-F-22 האמריקני ומפציץ ה-B-2 יכולים לטוס בסמיכות למערכת מבלי להתגלות. "פוטין מעלה את ההימור. הוא ירצה לראות איך יגיבו בנאט"ו", אמר קצין חיל האוויר הבריטי אנדרו למברט.

    המעורבות הגדלה של רוסיה בסוריה, מעלה חששות כבדים במערכת הביטחון הישראלית, שמתמודדת עם שינויים אסטרטגיים ביחסי הכוחות באזור. בניסיון ובתקווה שלא להידרדר לתקרית כמו זו הטורקית, פועלת מערכת הביטחון ליצירת שיתוף פעולה עם רוסיה, עליו סוכם בביקור הרמטכ"ל ברוסיה לפני מספר חודשים. אימונים משותפים לחילות האוויר הישראלים והרוסים מתקיימים כחלק משיתוף הפעולה.

    תמונה 1 (8)

    תמונה 2 (7)

    תמונה 3 (7)



    0 תגובות